lørdag 12. september 2009

Har vi blitt for gamle for personalfester?

Ja, da var høstens første personalfest overstått. Nå skal det jo først sies at festen måtte bli tatt litt på sparket, siden den måtte bråflyttes fra opprinnelig sted hos en kollega og ut i bushen til et litt avsidesliggende grendehus. Men når det først er sagt, så har jeg et par kommentarer.

Jeg var nemlig festens absolutt definitive siste gjest og var sistemann ut av festlokalet. Og da skulle man kanskje tro at klokken var sånn ca fem seks om morningen... Men NEIDA! Den var knapt ETT!!! Og da var det altså hele tre kollegaer igjen.

I all verden. Er folket blitt for gamle til fest? Nå har ikke jeg vært på jobb på tre år, det er riktig det, men det var da virkelig ikke slik sist jeg jobbet. Ok, så festet vi ikke nødvendigvis til klokken var fem om morningen, men vi holdt da ut til to i alle fall. Nå forsvant det en bunke med folk klokken elleve, ennå flere klokken tolv og altså klokken ett var vi tre stykker igjen.

Ja, jeg skjønner at folk har barn som skal ses etter, ja, jeg skjønner at man kan ha avtaler dagen etter, men festen er jo planlagt i lang tid, og ergo har man også tid til å forberede seg litt. Skaffe barnevakt, endre litt på planer dagen derpå. Rett og slett legge litt forholdene til rette.
I går la jeg merke til folk som tittet på klokka ved ni tiden... og hevdet de var slitne og trøtte....
Det er ikke høsteferietid ennå, og folk er utslitte?! Hva skjedde med å glede seg over kollegafellesskapet, skape litt stemning, by litt på seg selv....????

Jeg vil trekke frem et meget positivt innslag som beviste det motsatte av det jeg nå har skrevet i går. Og ja... jeg må innrømme at det er en av dragene.... nemlig Line F. Hun dukket opp før festtid med en diger tønnegrill til felles benyttelse, hadde smilet godt festet i ansiktet, vakte oppsikt i sitt fargerike antrekk og var i godt humør og snakket og moret seg med alle hele kvelden. Etterhvert trakk hun også ut på dansegulvet og laget høy stemning der.
Virkelig et eksempel til etterfølgelse for andre! Takk Line F for at du gjorde festen morsom.

Hilsen fra en litt forundret festdeltaker!!!

3 kommentarer:

  1. Hellu! Så det komme...
    Er selv en av de kjedelige fra i går. Så sinnsykt trøtt. Uten noen unnskyldning. Ingen annen at jeg har vært sinnsykt trøtt siden vi startet å jobbe igjen. Mulig jeg egentlig ikke har tid til å jobbe, en del annet jeg får tiden til å gå med. Men - ja, jeg er enig med deg, det er noe med å by på seg selv og være med å dra i gang, ikke vente på at andre skal. Tar det til etterrettning til neste fest, skal legge meg tidlig hele uken i forveien og ellers lade opp etter alle kunstens regler. Kan kanskje legge til at jeg ble litt overrasket selv da jeg kjente at jeg ville hjem... litt tidlig egentlig.

    SvarSlett
  2. Morn igjen! Fikk nettopp et tips av mamman til ei venninne: spis vitaminer i alle måneder med R i:) Skal kjøpe i morra:)

    SvarSlett
  3. Bare å kaste innpå med tran også. Det skal også være bra i alle måneder med R. Nå skal det jo nevnes at det er D-vitaminen som kommer fra solen som gir oss energi, og med den sommeren som nå ligger bak oss, er det kanskje ikke rart folk er slitne.....

    SvarSlett