onsdag 15. juli 2009

Måltørke

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er fellesferie, så lite aktivitet som det er her på siden om dagen. Men nå trodde jeg egentlig at med masse ekstra fritid, så ville innleggene om artige ferieepisoder bare renne inn på bloggen - den gang ei...

Mobiltelefonen er nesten muggen. Har ikke mottatt en sms på flere dager, og da det plutselig kom en i dag skvatt jeg himmelhøyt av den plutselig ukjente lyden.

Hva skjer egentlig da jenter?
Hører rykter både om blytunge uhåndterlige fortelt som sliter på både det ene og det andre, om noen som har opplevd sjøsyke for første gang, om noen som slikker sol under sydens sol og andre som farter rundt i Norden....

Men hvor i all verden er reisebrevene????

Jeg nyter foreløbig sommeren her i Spydeberg, og det kan godt anbefales. Jeg har en tidligere elev i sommerjobb, og det er helt perfekt å sitte på veranda med en iskaffe mens han svetter over maling av stakittgjerde.

Videre har jeg hatt en snekker i arbeid som nå har laget nytt større tak over veranda. Dette betyr at jeg kan sitte tørt og godt ute, selv om det skulle komme en regnskur. Dessuten kan hagemøblene få bli stående med puter, uten at jeg trenger å løpe beina av meg for å ta dem inn når det regner (noe det gjør titt og ofte gjennom en norsk sommer) Har definitivt gitt feriefølelse å se snekkeren jobbe mens jeg har sett på solen.

I går var Fiona og jeg på årets første blåbærtur. Den ble avholdt rett utenfor stuedøra her. Gikk en tur rundt på åsen her og plutselig befant vi oss midt i blåbærlyngen. Videre plukket vi rips da vi kom hjem og inntok den ute i solen med sukker og melk på. Det smakte sommer.

Forrige uke fikk jeg montert insektsdører og vinduer her i huset. Dette har vi ventet på lenge altså. Nå kan vi faktisk lufte med åpne dører og vinduer uten at katta forsvinner ut. Nettingen er satt i egne skinner rundt dør og vinduer og fungerer helt perfekt. I varme sommernetter har det vært et mareritt å bare kunne lufte med 1 cm åpning på vinduet. Nå er det slutt på det og jeg ser frem til deilig avkjølte sommernetter videre.

Årets hit er definitivt iskaffe for meg. Og da snakker vi ikke om kjøpte greier ferdig på boks... neida, den skal være skikkelig hjemmelaget på ordentlig espresso...
Var hos en god venninne (ikke en av dragene, faktisk =:O ) og siden det har jeg vært hekta. Hvis noen av dere er i nærheten er det bare å stikke innom for en smak av denne himmelske drikken. Tror til og med F. som vanligvis ikke drikker kaffe vil finne denne drikken herlig leskende.

Får vel avslutte nå da. Synes det var artig å sitte her og skravle litt for meg selv... men skulle dog ønske jeg hadde litt mer å gripe tak i fra bloggen her. Skriv da jenter... så vi får dele litt av våre sommeropplevelser med verden!!!

1 kommentar:

  1. Hellu! Det kommer! Akkurat kommet hjem fra Riesenlägret - som ble en suksess. Og vi delte en øl og satt opp fortelt (av type Isabella Penta for de som er kjennere) og drøftet ikke skilsmisse en eneste gang - så alle de ryktene ble gjort til skamme! Mer grundig rapport kommer kanskje i morra, nå er jeg dødstrøtt.
    PS! Håper snekkeren var lekker og gikk i bar overkropp - litt sånn Coca Cola light pause (huska plutselig ikke hvordan det skrives på engelsk og tok ikke sjansen på å dumme meg ut...)

    SvarSlett