tirsdag 10. november 2009

Dragen med skrivesperre har selvfølgelig ingen problemer med å logge seg på....;-)
Kjenner jeg får lettere angst av disse menyene. En ting er i allefall sikkert; mine middagsmenyer kommer i etterkant og aldri dager og uker i forveien. Men jeg skal virkelig gjøre et forsøk, slik at dere også kan ta litt mer del i min hverdag.

Min meny så langt i uke 46:
Mandag: Rucollasalat, plommetomater, rødløk, mozerella, spekeskinke, ristede pinjekjerner,
olivenolje,fling?salt, balsamico
"Gambas con ajo" (reker i hvitløk): kongereker med skall, hvitløk,chilipepper,
olivenolje, svart pepper og salt. Servert sammen med nybakt brød.

Tirsdag: Wok: Kyllingfilet, brokoli, blomkål, gulrot,løk, ingefær, purre, paprika, rød chili, fiskesaus og oystersaus. Tilbehør: ris og nudler

Onsdag: Har planer om kjøttkaker........

4 kommentarer:

  1. NAM! Mulig du har skrivesperre, Lise, men du har jo også DE gourmetmåltidene som får oss andre til å få vann i munnen og skamme oss over å rett og slett velge pannekaker på en mandag, når man heller kan fråtse i plommetomater, mozarella, spekeskinke og andre spreke ingredienser. Bare fortsett sånn. Dette er riktig så artig lesning. Du skal ha pluss i boka for nøyaktig beskrivelse av alt tilbør i detalj :D

    SvarSlett
  2. Denne bloggen orker jeg IKKE å gå inn i mer... skammer meg over å lage så kjedelig mat når jeg ser DE sinnsyke menyene dere har... Kan jeg unnskylde meg med at jeg har superkresne unger? Jeg KAN faktisk lage spennende mat ;o)

    SvarSlett
  3. Må bare si at jeg skjønner deg der, Trine! Jeg kan også lage mye godt, men spesielt fristende på en mandag å starte med de helst største kulinariske ingrediensene, det har ikke jeg overskudd til altså. Men det har de hjemme hos Lise :D Vi får bare følge med videre... Her kan alt skje og dukke opp!

    SvarSlett
  4. He he, bare følg med på dagsmenyene mine så vil dere fort oppdage at jeg kan finne på å servere brødskiver på lørdagskvelder..... Hadde bare litt flaks med at vi begynte på mandag;-)

    SvarSlett