torsdag 12. november 2009

Tillgang innvilget igjen og Dragemenyer OGSÅ i gjesteboka

Og så har jeg plutselig tilgang til bloggen igjen. Som jeg har opprettet. Og som jeg plutselig uten forvarsel var utestengt fra. Vil derfor bare gjøre det helt klart at selvom jeg har vært utestengt fra hjemmepc, og også LineF., så betyr det på ingen måte av vi svikter, og våre menyer er derfor lagt inn i gjesteboka samt sendt på sms.

Detaljer om mine grønnsaker: kokt brokkoli, potetstappe med kokte gulerøtter i (de skulle egentlig bare koke sammen med potetene, men glemte å ta dem ut før jeg begynte å mose). Grønnsaker til stekt fisk i dag er faktisk ikke bestemt, så forslag til grønnsaker samt tilbereding tas i mot:)

2 kommentarer:

  1. Vel, altså jeg leste noe om kålstuing som var undervurdert til fisk, men fikk ikke lest hele artikkelen, så tør ikke på det sterkeste anbefale noe der. Veldig bra med denne middagsloggen i alle fall. I dag for eksempel så bråbestemte Aad seg for å komme på middagsbesøk fordi hun så at jeg skulle servere mine fantastiske medisterkaker. Aad kunne ikke motstå det og nå har vi hatt en meget hyggelig ettermiddag. Hva ble det for grønnsaker til fisken? Vi endte opp med et helt fat med blomkål, brokkoli og grønne erter i dag. Var grønnsaker minst til seks personer, og vi endte jo opp med tre voksne og ett barn.

    SvarSlett
  2. Her ble det en ørliten forandring i planene, og det ble en slags fiskegrytewok; jeg visste plutselig ikke hvordan jeg skulle tilberede steketorsk heller, så jeg tok de grønnsakene jeg hadde det ble da: brokkoli, gulerot i staver, løk, purre, hvitløk, fersk chili, fersk hakket ingefær som blei stekt litt først, så buljong, soyasaus og søt chilisaus, og til slutt steketorskefileten delt i biter oppi. Og ris til. Og det var faktisk veldig godt. Smakte ikke fisk engang.

    SvarSlett