mandag 30. november 2009

4 forslag som forenkler julebordarrangementet :-)

Tusen hjertelig for flott julebord med deilig mat og hyggelig samvær!

Her kommer noen forslag til hvordan neste års julebord ikke skal bli sånn en belastning for vert og vertinne - for julebord vil vi jo gjerne ha uten at noen sitter igjen utslitt av forberedelser og opprydding etterpå:
  • Det aller enkleste er selvfølgelig å gå ut og spise.
  • Vi kan ha "spleisekoldtbord" - alle tar med et par retter til felles bord hver.
  • Vi kan møte opp tidlig for å hjelpe med matlaging, dekking av bord, pynting osv.
  • Vi kan enten sove hjemme eller ta med soveposer/sengetøy hjemmefra.

3 kommentarer:

  1. Jupp!
    Henger meg på alle forslag jeg:)
    Klart vi ikke ønsker at noen skal bli fullstendig utslitt av oss, verken av ufattelig mengder med rot på bordet eller vask av sengetøy - enten spiser vi ute eller så ordner vi til sammen og har med oss medbragt mat & sovepose. Det blir bra:)

    SvarSlett
  2. Ja,tusen takk for kjempehyggelig kveld!
    Fine forslag:-) Jeg er helt enig. Viktig at treffene er noe alle kan glede seg til, både gjester og vertinner

    SvarSlett
  3. Men poenget her er jo ikke at det er mye jobb, for jeg tar gledelig den jobben, og det er jo etter eget ønske at jeg tar på meg julebordet. Syntes bare det hadde vært veldig hyggelig om alle kunne ha hver sin samling av noen art hvor det var gjort litt mer ut av ting. Annelis forslag om rakfisk lag er jo godt. Da kunne jo hun for eksempel ta det eller styre med sushien hun har så lyst til å prøve. Så kan jeg ha julebord og Aad tex mex festen sin, Lise hyttetur og Line grill for eksempel. Trenger jo ikke dekorere huset inne og ute og styre i fire dager. Men jeg hører jo at stemningen ikke er der, så da legger jeg gjerne lista ned, slik at det blir enkelt og greit som intensjonen var. Har ikke noe problem med det jeg. Så får vi se hva vi gjør neste år. Går gjerne ut og spiser jeg. Eller så kan vi jo ta turen til Gøteborg som vi snakket om å ha julebordet der.

    SvarSlett