søndag 8. november 2009

Lines meny uke 45 og 46

Hepp!!

Da setter jeg forslaget vi har snakket om ut i praksis, ved å publisere mine første ukesmenyer her inne. Føler kanskje at dette blir litt vel offisielt å dele mine menyer med hele verden, men ok, jeg prøver.

Håper dere andre følger oppfordringen og legger ut også. Jeg trenger nemelig litt inspirasjon til nye hverdagsmatretter. Spesielt de som skal gå fort og som likevel skal være gode, kjappe og næringsriktige er litt tricky!!

Enjoy!

Uke 45

Mandag: Filetkoteletter med kokte poteter, brokkoli og kokte gulrøtter.

Tirsdag: Stekte røkte kjøttpølser, stekte poteter (rester fra i går) og kålrotstappe (kokt i går)

Onsdag: Pad thai (thailandsk nudelrett med svinekjøtt og scampi)

Torsdag: Pølse på Esso Høvik. Ostesmørbrød til kveldsmat.

Fredag: Middag hos svigers. Helstekt svin ytre, kokte poteter og brokkoli/blomkålgrateng.

Lørdag: Jeg vært i Oslo. Jon Magne: Pariserpizza.

Søndag: Lasagne med salat med feta, hvitløksbagetter.


Uke 46

Mandag: Hjemmelaget fiskesuppe

Tirsdag: Pannekaker med stekt bacon og blåbærsyltetøy

Onsdag: Hjemmestekte medisterkaker, kokte poteter, brun saus, tyttebær, surkål og gulrøtter

Torsdag: Rester fra onsdag med nye grønnsaker, blomkål og grønne erter

Fredag:Jeg skal ut og spise lutefisk. Jon Magne må ordne noe enkelt selv. Hamburger?

Lørdag: Taco med alt tilbehør

Søndag: Jeg skal jobbe kveld. Blir noe enkelt. Pasta med det som finnes i kjøleskapet.

3 kommentarer:

  1. Så flink du er!!! Takk for at du deler! Her er noen av mine menygjengangere (ungenes favoritter): Pitabrød med salat og skinke. Grillet kylling med ris og salat. Kyllingsalat. Fiskekaker/kjøttkaker/fiskeboller i brunsaus med tomat, agurk, poteter/potetmos og grov makaroni. Hjemmelaget "lure"tomatsaus (lager i blender med hakka tomater, løk, hvitløk og gulrot, siden mine unger ikke "liker" noe av dette hvis det er i biter) kan varieres på mange måter, med kjøttdeig og pasta, torskefilet eller kyllingkjøttboller. Røkt torsk er den eneste fisken som går ned her i huset.

    SvarSlett
  2. Bra Trine!! Flottings at du følger opp her. Og hyggelig å se deg inne på selve bloggen, siden andre ikke kommer lenger enn til gjesteboka... He he he.
    Flott med flere tips. Jeg tar i mot og legger meg på minnet!

    Men du... fiskekaker og fiskeboller i brun saus???? Er det sant eller??

    SvarSlett
  3. He he... nei, det er nok løgn... gikk litt raskt der, skulle være kjøttboller. Ææææææsj... fiskeboller i brun saus høres IKKE godt ut.

    SvarSlett