søndag 15. november 2009

Meny uke 47 - med redigerte detaljer...

Siden vi nå en gang er så opptatt av mat, har jeg bestemt meg for at kommende uke skal jeg lage noen middager jeg aldri har lagd før, og har faktisk tatt i bruk en oppskriftsbok! Det skjer ellers veldig sjelden.

Jeg jobbet en gang som ekstravakt på Origosenteret, og fikk kokebok i julegave - "Rett fra hjertet" - og der er det mange gode, enkle og sunne oppskrifter. Så altså, hvis noe går etter planen vil middagene i fam. Scheldt/Fauskes hus se sånn ut:


MANDAG
Middag hos mamma. Veit ikke hva vi får. Men mener i allefall vi har avtalt middagsbesøk, må sjekke etterpå...

TIRSDAG
(og Toyas middagsdag) - hjemmelagd tomatsuppe med pasta og brød

ONSDAG
Potet- og purreløksuppe med krutonger og urtekylling, brød (mer gryterett enn suppe egentlig)

TORSDAG
Seifilet (frossen eller fersk, velg selv) med rød currypaste og kokosmelk, ris

FREDAG
Hjemmelagd pizza med mozerella, serranoskinke, rødløk, sopp, hvitløk, ruccola på topp, olivenolje og bittelitt ketchup på bunn (liker ikke tomatpure)

LØRDAG
Hjemmelagd indisk kyllinggryte, med nan (masse grønnsaker her, husker ikke helt hvilke akkurat nå)

SØNDAG
ingen anelse, der stoppa det gitt...

Emil mener vi bør opprette treningsdagbok og... ikke hundetrening, men Dragetrening.

2 kommentarer:

  1. Der var menyen klar ja. Bra. Jeg er for tiden litt satt ut av spill, er helt tappet for energi og føler meg som en skureklut etter jobbehelg, så jeg skal ikke legge ut noen meny i kveld. Jeg kan imidlertid lese og kommentere da. Veldig bra med anbefaling av kokebok her, men hvilke retter har du hentet derifra?? Suppe to dager på rad??!! Er det frossensei og hva slags curry putter du oppi? Ingen grønnsaker? Og så den pizzaen... Er det alt du da har oppå, ikke noe tomatsaus eller noe. Bare det du har ramset opp? Synes alltid det er så vanskelig å putte ting på pizza, men det der hørtes jo godt ut... Og til slutt... Treningsdagbok.. det får du vel holde bortpå Marhte Barthe bloggen vel.....

    SvarSlett